Pages

Friday, November 23, 2012

Penawar Meredakan Saket Jantung


Assalamaualikum guys... Doa dan penawar meredakan sakit jantung. Post yang lalu aku ada berikan cara2 untuk rawatan pesakit jantung dengan bahan2 seperti air kelapa yang mempunyai degan yang sederhana tebal, serai dan halba. Alhamdulillah... ada yang kata cara2 yang ustaz berikan itu mujarab dengan mengamalkan sekali dengan surah2nya. Baca doa penyakit jantung disini dan rawatan penyakit jantung disini

Ini ada satu petua untuk meredakan pesakit jantung. Mudah2an dapat membantu. 
  • Minum air rebusan pokok beriksa - pokok ini agak susah untuk dapatkannya. Namun cubalah dicari.. InsyaAllah mohon dengan pertolongan-Nya
  • Ambil sebutir buah pala - Parut buah pala tersebut kemudian bubuh dalam gelas + gula secukup rasa + air masak mendidih. Biarkan suam dan minum sampai habis. 
  • Amalan ini di lakukan untuk meredakan sakit jantung. Jika tidak sakit maka tidak perlu di buat.

Tips kedua
Jika dapati pesakit jantung ditimpa sakit yang serius disebabkan melakukan kerja yang begitu penat yang hampir membawa kepada maut, segeralah berikan sesudu makan gulakepada pesakit tersebut. InsyaAllah dengan izin-Nya beliau akan pulih segera dan jantungnya akan berfungsi semula. Pastikan semasa pesakit diberi makan gula dalam keadaan beliau sedikit duduk agar tidak tersedak.. Selawatkan terdahulu sebelm diberi makan gula.

Nota
Doa di atas sekali di baca setiap pagi dan petang. Sebaik2nya selepas solat waktu. Maaf gambar doa kurang memuaskan kerana di ambil dari kitab copy =)

P.S. Kita amalkan mana yang sesuai dan yang mampu kita lakukan.. Yakin dan ihktiar itu adalah perkara yang Allah SWT galakkan kepada hamba-Nya. Doa di selitkan sekali agar bantuan dari-Nya dapat memulihkan dari segala penyakit.. 

Credit to : Kongsi Bersama Nora

0 kutukan: